У середу, 16 липня, Кабінет міністрів ухвалив рішення про використання електронних марок для маркування алкоголю та тютюну. Згідно з цим порядком, з 1 січня 2026 року на кожну окрему пачку тютюну або пляшку алкоголю буде наноситися електронна марка у вигляді графічного елемента – DataMatrix коду. Міністерство фінансів наголосило, що ця ініціатива є частиною Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), яка має підвищити прозорість обігу алкоголю та тютюну. Впровадження електронних марок сприятиме боротьбі з тіньовим обігом цих товарів, підвищить ефективність адміністрування акцизного податку та збільшить надходження до державного бюджету. Також споживачі матимуть можливість перевірити легальність товару за допомогою спеціального застосунку. Нагадаю, що в березні президент України підписав закон про підвищення акцизу на тютюнові вироби, а також було викрито випадок друку фальшивих акцизів поблизу Харкова.
