У 2024 році фармацевтичні компанії в Україні витратили мінімум 4 млрд гривень на рекламу своїх препаратів. Ці витрати вони перекладають на пацієнтів, враховуючи їх у ціні ліків. Згідно з даними, реклама на телебаченні коштувала фармацевтичним компаніям 3,6 млрд гривень, що на 18,9% більше, ніж у попередньому році. Українські бренди Фармак, Дарниця, ПРО-фарма, Артеріум та Дельта Медікал виступають як найбільші рекламодавці. Реклама ліків на телебаченні становить рекордні 62% усіх рекламних бюджетів. Крім телебачення, фармкомпанії активно рекламуються в Інтернеті, витрачаючи понад 186 млн гривень на цю мету. У той же час, в Європейському Союзі реклама ліків обмежена, а в Україні фармацевтичні компанії не лише активно рекламуються на всіх платформах, а й оплачують просування своїх препаратів лікарям та на медичних форумах. Автори статті вказують на те, що це може створювати ситуацію, коли лікування стає дорожче через високі витрати на рекламу, а не на інновації.
